Sposoby na zmniejszenie cholesterolu w diecie

Według raportów: 5,6 miliona Polaków ma nadciśnienie, czyli około 20% całej polskiej populacji! Wysokie ciśnienie krwi prowadzi do gromadzenia się cholesterolu w ścianach naczyń krwionośnych, co często prowadzi do stanów takich jak miażdżyca i choroby serca.

Wyższe ciśnienie krwi i wysoki poziom cholesterolu są niezdrowe, ale niestety stają się coraz częstsze w krajach rozwiniętych.

Czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego są ważne, jeśli chodzi o śmierć, powikłania sercowo-naczyniowe i ogólny stan zdrowia. A podjęcie kroków w celu kontrolowania tych czynników ryzyka jest ważnym krokiem w zmniejszaniu ryzyka śmierci. W Polsce odsetek przedwczesnej umieralności z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego jest 2x wyższy od średniej. 

Co jest tego powodem… ?

Nowy styl życia jest tym, czego potrzebujesz do leczenia nadciśnienia tętniczego

Nasz kraj skupia się na utrzymaniu ich apetytu na zdrowym poziomie intensywności. To oni zawsze mówią „rozpieszczaj się i uważaj na kalorie”, co może być postrzegane jako motto dzisiejszego społeczeństwa.

Biorąc pod uwagę lata niedoborów, przekonanie, że białko zwierzęce jest niezbędne, a także mit, że jest ono niezbędne w polskiej kuchni – stąd kreowanie błędnego obrazu tego, co powinniśmy jeść.

Najdłużej żyjąca populacja na świecie, mieszkańcy Sardynii, gdzie kuchnia śródziemnomorska jest normą, ma dla Ciebie kilka sekretów!

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad witalnością seniorów z regionu Morza Śródziemnego? Zwykli mieszkańcy Andaluzji czy Kalabrii nie mają dostępu do lepszej opieki zdrowotnej niż nasza, a prywatni dietetycy zapewniają im bardzo pomocną pomoc.

Kuchnia śródziemnomorska przez wielu uważana jest za najzdrowszą na świecie. Wykonany jest z ryb i owoców morza, warzyw i owoców, ziół i owoców. Na ogół zawiera mało mięsa w porównaniu do innych kuchni. 

Wszystkie dania kuchni śródziemnomorskiej kojarzą się z niską kalorycznością, a co za tym idzie, są korzystne. Czynnik lekkości jest również pozytywny, ponieważ pomaga lepiej kontrolować wagę. Udowodniono, że dieta oparta na kuchni śródziemnomorskiej nie tylko spowalnia procesy starzenia się organizmu, ale również działa w profilaktyce chorób serca i naczyń krwionośnych. To zdrowa recepta na życie!

Dieta, która może zminimalizować skutki nadciśnienia i cholesterolu, jest ważna dla ogólnego stanu zdrowia. Przestrzegaj tych ważnych zasad, a zmniejszysz ryzyko.

  1. Pierwszym krokiem do zdrowia powinno być zastanowienie się, jak poprawić swoją dietę.
  2. Jednym ze sposobów na zmniejszenie otyłości jest ograniczenie spożycia tłuszczu. Zaleca się, aby maksymalnie ok. 25% zapotrzebowania na energię powinno pochodzić z tłuszczów. W pierwszej kolejności należy ograniczyć tłuszcze nasycone pochodzenia zwierzęcego i zastąpić je tłuszczami pochodzenia roślinnego.
  3. Zmniejsz lub wyeliminuj spożycie mięsa, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób przewlekłych i chronić środowisko.
  4. Znasza dieta powinna zawierać 4-5 porcji warzyw i owoców dziennie, aby mieć korzystny wpływ na nasze zdrowie. Zapewniają również odpowiednią podaż błonnika, potasu i magnezu.
  5. Jabłka i migdały są doskonałym źródłem błonnika, potasu i magnezu. Pomagają również obniżyć ciśnienie krwi i zapobiegają wielu innym problemom zdrowotnym, które mogą wystąpić, jeśli nie dostarczasz wystarczającej ilości tych składników odżywczych. Włączenie ich do swojej diety to cenna decyzja.
  6. Spożywaj produkty pełnoziarniste. Produkty pełnoziarniste mogą stanowić złożone źródło węglowodanów, które mogą sprawić, że poczujesz się dobrze z wyborami żywieniowymi, których dokonujesz dla swojego zdrowia.
  7. Powszechnym błędnym przekonaniem jest to, że węglowodany powodują przyrost tkanki tłuszczowej i nasilają przyrost masy ciała. Ale organizm nie przechowuje różnych rodzajów składników odżywczych w różnych obszarach, więc działanie węglowodanów nie jest wyjątkowe.
  8. Zmniejsz ilość soli w swojej diecie! Nadciśnienie tętnicze nie jest łatwe do utrzymania i wymaga skupienia się na spożyciu soli. Zdrowa dieta powinna skupiać się na ziołach, a nie na nadmiarze sodu, maksymalnie 5 gramów dziennie.
  9. Upewnij się, że spożywasz zdrową dietę. Unikaj żywności o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych, cukru prostego i bogatej w sól, takich jak żywność przetworzona. Te produkty zazwyczaj zawierają wszystkie składniki, których należy unikać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *