Papier nacinany – alternatywa dla folii bąbelkowej

Pakując sprzedane przez internet rzeczy, coraz częściej odchodzimy od folii bąbelkowej na rzecz bardziej ekologicznych i eleganckich rozwiązań. Niewątpliwie przykładem jednego i drugiego jest papier nacinany. Papier nacinany to na ogół brązowy papier z nacięciami, które rozszerzają się podczas ściskania opakowania. Nie należy mylić go z papierem pakowym z nacięciami, który jest dostarczany w rolkach do ręcznego odcinania. Papier nacinany to arkusz polipropylenowy z wytłoczonymi nacięciami. Nacięcia te ułatwiają składanie i przechowywanie na płasko. Papier nacinany jest również popularny dzięki swojej zdolności do wchłaniania wody z opakowania, co zapobiega uszkodzeniom spowodowanym kontaktem z wilgocią. Papier z nacięciami jest bardzo efektowną alternatywą dla folii bąbelkowej, jeśli chodzi o ochronę produktów.

Dlaczego warto wybrać papier nacinany, prowadząc sklep internetowy?

Papier nacinany nadaje się również do recyklingu, podczas gdy folia bąbelkowa jest trudna do przetworzenia. Papier nacinany jest rodzajem ekologicznego materiału opakowaniowego, który ma wiele zalet w porównaniu z innymi materiałami, więc naprawdę warto zwrócić większą uwagę na tę opcję. Jest on niewiele droższy niż folia bąbelkowa, ale jeśli kupujemy go od firmy, która ma ekologiczne podejście do swoich produktów, możemy być pewni, że nie przepłacamy w ten sposób bez powodu. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i szukamy materiału do pakowania naszych produktów, warto rozważyć wybór papieru nacinanego z kilku powodów.

Przede wszystkim papier nacinany jest ładniejszy w porównaniu do folii bąbelkowej. Nadaje to naszemu produktowi wrażenie ekskluzywności. Ładne opakowanie pozytywnie nastraja nabywcę naszego produktu tuż przed rozpakowaniem go i wydaniem wstępnej oceny, czy dany przedmiot go satysfakcjonuje, czy nie. Mówi się, że dobre pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Jeżeli w istocie tak jest, dlaczego mamy je psuć, dostarczając nasz produkt klientowi w folii bąbelkowej?

Kolejną istotną cechą jest wspomniany już wcześniej fakt, że używany przez nas papier najprawdopodobniej powstał z papieru recyklingowego, a po użyciu również zostanie poddany recyklingowi. Stosowanie ekologicznych rozwiązań jest niezwykle ważne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, ale jak to się ma do prowadzenia naszego małego sklepu internetowego? Jeżeli nie wystarczy nam fakt, że w ten sposób nie przyczyniamy się do zaśmiecania naszej planety, zróbmy to z czysto egoistycznych powodów: wykorzystywanie ekologicznych rozwiązań jest pozytywnie odbierane przez klientów. Z całą pewnością znajdzie się wiele osób będących w stanie zapłacić nieco więcej za produkt dlatego, że jest on ekologiczny. Nie wspominając już o przypadkach, gdy produkt ekologiczny i nieekologiczny oferowany jest w tej samej cenie. W tym miejscu należy wspomnieć, że papier nacinany w przeciwieństwie do folii bąbelkowej ulega biodegradacji.

Innym niezwykle praktycznym atutem papieru nacinanego w stosunku do folii bąbelkowej jest jego mała objętość. Prowadząc sklep internetowy, będziemy musieli gdzieś przechowywać zapas materiału do pakowania. Jeżeli dopiero zaczynamy prowadzić swój sklep internetowy, często wszystko robimy w swoim domu (odbieranie zamówień, pakowanie, magazynowanie). Trzymanie w domu dużych rolek z folią może być uciążliwe.

Jeśli sami zajmujemy się pakowaniem, kawałek folii trzeba jeszcze przyciąć i złożyć w taki sposób, aby skutecznie przykryć każdy produkt. Jest to nie tylko czasochłonne, ale i kosztowne na dłuższą metę. Papier z nacięciami można łatwo złożyć w ciągu kilku sekund, więc nie trzeba kupować niczego więcej poza samymi arkuszami.

Jeżeli zależy nam na budowaniu własnej marki, warto mieć na uwadze fakt, że papier z nacięciami możemy zadrukować wzorami, na przykład logo naszej firmy. Z pewnością nie jest to rzecz, o której powinniśmy myśleć, zaczynając naszą działalność, ale w przypadku gdy nasz sklep dobrze prosperuje, stworzenie unikatowych opakowań może długofalowo przyczynić się do procesu budowania naszej marki.

Mniejsza objętość, większa ochrona przed wstrząsami i wibracjami

Karbowana struktura czyni papier nacinany stosunkowo wytrzymałym materiałem do pakowania, dzięki nacięciom powierzchnia papieru jest większa, a pusta przestrzeń powstała w ten sposób tworzy swojego rodzaju amortyzator przed wstrząsami i uderzeniami. Co więcej, papier nacinany może być z powodzeniem stosowany jako wypełniacz do paczek. Kolejną cechą (w niektórych przypadkach pożądaną) jest to, że papier nacinany w przeciwieństwie do folii bąbelkowej przepuszcza powietrze. Podobnie jest z przepuszczaniem wody, z jednej strony papier nacinany nie izoluje tak dobrze jak folia bąbelkowa, z drugiej, w przeciwieństwie do niej, pochłania wilgoć.

Nie da się ukryć, że folia bąbelkowa wciąż króluje w branży wysyłkowej. Nie można jej odebrać tego, że jest praktyczna i wygodna, warto znać jednak alternatywy oraz zalety, które przemawiają za alternatywą. Papier nacinany pod niektórymi względami może śmiało konkurować z folią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *