Jak poprawić jakość swojego snu?

Twoje ciało nie „wyłącza się”, gdy zamykasz oczy, dlatego niektórzy eksperci zalecają wcześniejsze pójście spać, aby lepiej spać w nocy. Nawet jeśli nie śpimy dobrze, podczas snu zachodzi wiele ważnych procesów w naszym życiu i zdrowiu. Nasze komórki się regenerują, obniża się ciśnienie krwi i spada zły cholesterol. Nasza pamięć jest również konsolidowana, abyśmy mogli zapamiętać więcej rzeczy po przebudzeniu. Brak snu staje się coraz bardziej powszechny z powodu coraz krótszych godzin pracy. Jak możesz sobie wyobrazić, prowadzi to do wielu problemów zdrowotnych wśród pracowników. Dowiedz się o trzech najczęstszych problemach, które uniemożliwiają spokojny sen oraz o tym, jak długo pomoce w zasypianiu mogą pomóc Ci je rozwiązać.

Dlaczego sen jest tak ważny dla naszego zdrowia?

Mimo deklaracji wysypiania się ponad połowa Polaków wciąż czuje się zmęczona z powodu braku snu. W przypadku relacjonowania najnowszych wyników badania przeprowadzonego przez TNS, można by argumentować, że ogólnie śpimy bardzo dobrze. Jeśli jednak spojrzysz na inne liczby z tego samego raportu, to zobaczysz, że tylko 53% z nas znalazło się w tej kategorii. Niektórzy ludzie mają problemy zdrowotne, które uniemożliwiają im dobry sen lub często chorują. Inni są zestresowani i nie mogą się skoncentrować w pracy. A dla innych ich materac jest niewygodny lub nie zapewnia wystarczającego wsparcia. Powinniśmy zaktualizować materac, aby lepiej spać. Można to zrobić, zastępując go takim, który jest bardziej odpowiedni dla potrzeb kręgosłupa. Kupując materac, należy kierować się nie tylko preferencjami co do jego twardości i grubości czy wysokości, ale także wagą i sylwetką. Inny materac sprawdzi się u osób z problemami z nadwagą, a także u osób z bólami pleców lub karku.

Ból pleców

Siedzący tryb życia, wiek, wszelkiego rodzaju kontuzje, a nawet stres mają ogromny wpływ na nasz kręgosłup. Wielu młodych ludzi zmaga się z bólami pleców, zwłaszcza w dzisiejszym świecie, który jest bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Odpowiednio dobrany materac może sprawić, że nasze plecy będą zdrowe i szczęśliwe! Wiele osób często zapomina o znaczeniu swojego łóżka. Mogą mieć materac, który jest zbyt stary lub niewystarczająco wygodny, ale przy odpowiedniej pielęgnacji można uniknąć poważnych problemów zdrowotnych. Jeśli właśnie teraz pamiętasz, rozważ zmianę materaca na nowy i spanie na odpowiedniej powierzchni. Niestety, wielu z nas wciąż kupuje twardy materac, gdy ktoś mówi, że złagodzi ból pleców. Może to nas kosztować, jeśli nie będzie nas stać na zakup wygodniejszego (i tańszego).

Szereg hiszpańskich badań opublikowanych w czasopiśmie naukowym Lancet wykazało, że materace o średniej twardości są zdecydowanie lepsze dla osób z bólem pleców. Ta długo utrzymywana teoria jest już nieaktualna. Pamiętaj, że potrzeby każdego z nas są inne i że różni ludzie różnie reagują na różne rodzaje materacy. Stosując odpowiednią metodę prób i błędów, znajdziesz materac, który najlepiej pasuje do Twoich potrzeb i budowy ciała. To jest osobista preferencja. Niektórym łatwiej będzie spać na średnio twardym materacu, a innym lepiej na nieco bardziej miękkim. Wskazane jest wcześniejsze skonsultowanie się ze specjalistami i przetestowanie produktów przed zakupem.

Dziś szczególnie na wszelkie problemy z kręgosłupem polecany jest materac ergonomiczny, czyli odpowiednio twardy i elastyczny u podstaw oraz komfortowy tuż przy samym ciele. Doskonałym wsparciem dla naszych pleców będą dodatkowo strefy komfortu. Na rynku pojawiły się materace na ból pleców z 3, 5, a nawet 7 strefami komfortu. Dla zmniejszenia bólu kręgosłupa wystarczą już 3. Istotne jest jednak, aby odpowiednie sekcje były uwzględnione w każdej warstwie materaca, a nie tylko jednej z wielu. Niezależnie, z jakiego powodu cierpimy – czy to przewlekły ból zwyrodnieniowy, czy spowodowany zbyt intensywnym wysiłkiem fizycznym, materac ergonomiczny przyniesie ulgę w naszych dolegliwościach.

Spanie plecami na materacu i wyciągniętymi ramionami to jedna z najlepszych pozycji do spania, z których możesz skorzystać. Nie tylko pomoże ci odczuwać mniejszy ból, ale również skorzysta na tym twój kręgosłup. Popularnym wyborem do spania jest spanie na brzuchu. Jednak najbardziej niekorzystna pozycja do tego może powodować problemy z szyją. Jeśli nie masz pewności, w którą stronę iść, najlepiej zachować ostrożność. Spanie w tej pozycji może powodować wiele problemów z szyją i kręgosłupem, zwłaszcza jeśli natkniesz się na coś wystającego z poduszki. Jednak spanie na miękkiej powierzchni (takiej jak materac) nie zapewnia wystarczającego wsparcia dla sposobu, w jaki śpisz.

Menopauza

Kobiety muszą upewnić się, że w okresie menopauzy nadal prowadzą zdrowy tryb życia. Istnieją dowody na to, że wiele objawów menopauzy, takich jak bezsenność, ustępuje, gdy jesteś czujny i dobrze wypoczęty. Ponadto nadir hormonalny podczas słynnej „fazy lutealnej” może mieć głęboki wpływ na jakość życia. Jeśli jesteś. Badania pokazują, że obecnie ponad 40% najczęstszych problemów ze snem dotyka kobiety. Należą do nich takie rzeczy, jak: nagłe uderzenia gorąca, duszność i nocne poty. Nie tylko cię budzą, ale często wymagają zmiany wyglądu na nadchodzącą długą noc. Brak snu może być dość trudny do pokonania, zwłaszcza gdy odczuwasz go przez cały dzień. Ważne jest, aby znaleźć sposoby na zwalczenie tego, w tym takie rzeczy, jak regularne spanie.

Aby chronić swoje zdrowie i więcej snu, zmień swoje nawyki i zainwestuj w odpowiedni materac. Szukając materaca należy wziąć pod uwagę właściwości termoregulacyjne produktu. Powinien również zapewniać odpowiednią wentylację.

Nadwaga

W niedawnym badaniu naukowcy zauważyli wyraźną korelację między stresem, bezsennością i nadwagą. Jeśli codziennie mamy problemy z nadwagą i źle śpimy, warto przyjrzeć się bliżej. Nie chodzi tylko o wizyty w szpitalu, badania profilaktyczne, ale także o materace, na których śpimy. Wybór odpowiedniego materaca dla nieco cięższej osoby to decyzja, którą należy podjąć bardzo ostrożnie. Większa waga wymaga lepszej amortyzacji. Chodzi o ochronę mięśni i stawów przed bolesnym uciskiem twardszych części materaca. 

Zanim kupimy wymarzony materac, warto przyjrzeć mu się bliżej. Pamiętaj, że ten produkt posłuży nam przez kilka lat. Jego celem jest nie tylko budzenie nas rano bez bólu pleców czy karku, ale także odświeżenie i odprężenie. Odradzamy kupowanie „na ślepo”. Zapytaj eksperta i wypróbuj materac w sklepie lub w zaciszu swojej sypialni. Niektóre firmy pozwalają przetestować swoje materace w domu – nawet do 200 dni! W ten sposób w prosty sposób możemy sprawdzić, czy dany produkt jest dla nas odpowiedni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *